måndag 29 juni 2015

På väg till Uppsala. 10 månader/7 månader

Hej!

Här kommer en liten kort rapport om läget innan vi nu på tisdag far ner till Uppsala för operation. Edde mår fortsatt bara bra och utvecklas snabbt. Den här veckan har han lärt sig sitta helt själv utan stöd korta stunder, han kan lägga sig själv på mage och det har även börjat komma fram en del ljud då han försöker prata. Det är verkligen fantastiskt att se hur han jobbar och utvecklas. Den här veckan har vi också börjat skola in assistenter, totalt är det tre assistenter som anställts hittills så förhoppningsvis kan vi gå hem lite mer på dagtid när vi är tillbaka från Uppsala. För mig är det en stor omställning att ha assistenter, det känns lite som att plötsligt ha tjänstefolk som ska passa upp på en och det känns lite krystat att allt vi gör övervakas av någon som är anställd för att finnas i vårt hem. Sammanfattat känns det dock såklart jätteskönt att vi kan börja vara hemma mer och det märks på Edde att han trivs. Häromdagen satt vi ute på altanen nästan hela dagen. För honom är det många nya intryck med vind, lukter, solljus och alla ljud.

Sista dagarna har dock präglats av en allt större oro inför onsdagens operation, det märks på mig och på Erik och vi smittar även av oss på Alva. Det går nästan inte att skriva ner hur tankarna går, vet inte om jag någonsin oroat mig så mycket. Önskar jag kunde spola fram tiden en vecka från nu. Det är ont om personal i Uppsala så jag och Erik kommer själva att vårda Edde med lite extra hjälp på natten. Vi kommer därför dröja lite med uppdateringar här men ska försöka höra av oss med besked från operationen så fort vi kan.
Allt gott/Mamma Maria





3 kommentarer:

  1. Så otroligt gulligt kort när Alva kramar Edde :)

    SvaraRadera
  2. Moa, Martin och Ebbe1 juli 2015 kl. 22:04

    Hoppas att operationen har gått bra, vi håller tummarna!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt att Edde utvecklas så fint trots att han så länge legat som i en djungel av slangar. Och att han kan göra ljud också! Jag trodde att han var helt stum sedan tracken installerades. Fint att höra att assistenterna redan håller på att skolas in. Underbara foton. På foto 2 ser Alva ut som en healer med de små händerna på Eddes huvud och bröstkorg, hon kommer att vara viktig för Edde. Hälsa Alva från mig att jag tycker hon är jätteduktig. Nu gäller det bara att operationen lyckats på alla sätt, utan några komplikationer. Längtar efter att få läsa en positiv rapport från operationen. Varma kramar till er alla från Karin

    SvaraRadera