torsdag 28 augusti 2014

Hoppfullt lugn. 28/8, 28+5

Hej!

Edde mår ganska bra även idag. Hans infektionsprover har förbättrats, hans andning är ganska stabil och han äter nu hela 7 ml varannan timme. Vi har fått chansen att andas ut och ladda de urladdade batterierna. Just nu känns det som att döden är långt borta, vilket är oerhört härligt. Han har fått ligga på Marias bröst två gånger och verkar må bra av det. Så egentligen går det mesta rätt väg för Edde. Han är fortfarande mycket sjuk men vi är glad över att han är stabil och lever på hoppet.

Jag har fått gå och hälsa på Maria och Edde tre gånger vilket i alla fall jag och Maria tyckte varit underbart. Jag mår bättre och har inte samma hosta så nu verkar det ha vänt även för mig. Alva är en solstråle som vanligt, även om man märker att hennes humör är sämre nu när hon är snuvig. Hon lyser upp varje dag för alla oss som bor här. Dock så har hon blivit lite less på pappa som lyft bort henne från massa roliga saker. Hon märker nog att jag är stressad och dessutom saknar hon mamma rejält. Hon har ju morfar och idag fick hon dessutom besök av sin bonusfarmor så nu har hon fått leka massor idag.

Livet rullar på så sakteligen och nu har detta blivit vår vardag. Att det börjat lugna sig innebär också att vi inte har lika mycket att skriva om numera. Därför kommer vi satsa på att skriva ungefär varannan dag. Blir det kritiskt kommer vi kanske öka på intensiteten, blir det ännu lugnare glesar vi nog ut blogginläggen.

/Pappa Erik

2 kommentarer:

  1. Hej Edde, Maria och Erik. Jag läser er blogg varje dag och hoppas verkligen att det går bra.
    Från Jan morbror till Erik.

    SvaraRadera
  2. Underbart att höra att det verkar gå allt bättre lite mer stabilt även om en lång väg återstår. Varma kramar från Karin

    SvaraRadera